Guess: Jak se značka džínů stala globálním fenoménem

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:
5/5 - (1 vote)

Guess je americká módní značka, která je známá svými ikonickými reklamami v černobílém provedení, svými sexy a dobrodružnými kolekcemi a svými licencovanými doplňky, jako jsou hodinky, šperky, parfémy, kabelky a boty. Jak ale vznikla tato značka, která se stala symbolem mladé a životaschopné generace? A jaké jsou její plány do budoucnosti?

Od Francie k americkému snu

Příběh Guess začal v roce 1981, kdy čtyři bratři Marcianové opustili jih Francie a vydali se za americkým snem. Georges, Maurice, Paul a Armand Marcianové byli inspirováni evropským stylem a rozhodli se předefinovat džíny. Jedním z jejich prvních návrhů byly vybledlé, úzké džíny se zipy u kotníků, nazvané 3-zip Marilyn. Bloomingdale’s byl první obchodní dům, který přivítal značku tím, že objednal dva tucty párů džínů. Ty zmizely z regálů během několika hodin. To byl začátek dlouhého příběhu úspěchu.

Guess rychle získal pověst značky pro mladé, sexy a dobrodružné lidi. Během desetiletí Guess lákal lidi ke snění svými ikonickými a nadčasovými reklamními kampaněmi, které proměnily neznámé tváře v slavné modely. Mezi ně patřili například Claudia Schiffer, Anna Nicole Smith, Naomi Campbell, Gigi Hadid nebo Jennifer Lopez. Guess také spolupracoval s celebritami a influencery, jako jsou Camila Cabello, J Balvin, ASAP Rocky nebo Hailey Bieber, aby oslovil mladší a širší publikum.

Od džínů k globálnímu životnímu stylu

V roce 2004 se společnost rozšířila o nový maloobchodní koncept pro svou současnou kolekci nazvanou Marciano. Značka Marciano nabízí módní kolekci určenou pro trendové ženy a muže. V roce 2007 se zrodil maloobchodní koncept G by Guess, který získal svou jižní kalifornskou estetiku z osobní vášně bratrů Marcianových pro mladý, kalifornský životní styl, který si tak užívali, když se poprvé přestěhovali do Ameriky.

Dnes je Guess skutečnou globální značkou životního stylu s plným sortimentem džínů, oděvů a doplňků, které jsou nabízeny ve více než 80 zemích světa. Společnost má více než 1600 obchodů po celém světě a zaměstnává přibližně 12 500 lidí. Společnost je veřejně obchodována na newyorské burze cenných papírů pod symbolem GES.

Od udržitelnosti k inovaci

Guess je také zavázán k ochraně životního prostředí a uznání svých lidí. Společnost má svůj plán udržitelnosti, který se zaměřuje na zlepšování oblastí logistiky, zdrojů, vývoje produktů a výroby, řízení zásob a celkové infrastruktury v následujících pěti letech. Společnost také spolupracuje se svými dodavateli, aby zajistila dodržování mezinárodních standardů pro lidská a pracovní práva, a podporuje zapojení a osvětu zaměstnanců.

Guess se také snaží být v popředí módního průmyslu tím, že používá více udržitelných materiálů a technologií zpracování. Společnost nabízí kolekci Guess Eco, která je navržena s ohledem na Zemi a používá recyklovaný polyester, recyklovanou bavlnu, recyklovanou vlnu, econyl, organickou bavlnu, konopí, len a vlákna s nízkým dopadem na životní prostředí. Společnost také podporuje iniciativy na ochranu přírody, jako je spolupráce s organizací One Tree Planted, která pomáhá obnovovat oblasti postižené lesními požáry.

Guess je značka, která se nebojí snít velké a jít za svou vizí. Společnost má pevný plán pro budoucnost, který je založen na zvyšování ziskovosti a prodeje a zároveň na dodávání globální expanze. Společnost chce zvýšit svou relevanci značky, zaměřit se na zákazníky, rozšířit svou nabídku produktů, zlepšit své operace a být lídrem v oblasti udržitelnosti.

Společnost očekává, že do roku 2025 zvýší svůj obrat o 250 milionů dolarů a zvýší své provozní zisky o 150 milionů dolarů. Společnost je také připravena čelit výzvám a příležitostem, které přináší měnící se módní trh a potřeby zákazníků.

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:

PŘIDEJ KOMENTÁŘ