Popeyes přichází do Prahy! Od humble začátků po globální fenomén. Příběh úspěchu fastfoodového giganta

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:
5/5 - (1 vote)

Popeyes je americký řetězec rychlého občerstvení, který se specializuje na křupavé a šťavnaté kuře marinované v autentickém koření z New Orleans. Od svého založení v roce 1972 se Popeyes rozrostl do více než 30 zemí světa a stal se jednou z nejpopulárnějších značek v oboru.

Jak se Popeyes dostal na vrchol a co ho čeká v budoucnosti? Podívejme se na jeho historii, současnost a plány.

Historie

Popeyes byl založen Alvinem C. Copelandem Sr. v roce 1972 v Arabi, Louisianě, předměstí New Orleans. Původně se jmenoval Chicken on the Run a Copeland chtěl konkurovat Kentucky Fried Chicken. Jeho restaurace se ale nesetkala s úspěchem a po několika měsících ji zavřel. O čtyři dny později ji znovuotevřel pod jménem Popeyes Mighty Good Chicken a změnil recepturu kuřete na pikantnější. Tento tah se ukázal jako výhodný a Popeyes si získal zákazníky, kteří ocenili jeho originální chuť.

V roce 1976 začal Copeland franchisovat svůj koncept a rychle se rozšiřoval po Louisianě a okolních státech. V roce 1984 vstoupil na kanadský trh a v roce 1985 otevřel svou 500. restauraci. Během let prošel Popeyes několika změnami názvu, od Popeyes Chicken & Biscuits po Popeyes Famous Fried Chicken & Biscuits, než se ustálil na Popeyes Louisiana Kitchen.

Co se ale nezměnilo, bylo jeho kvalitní a chutné kuře. Recepty pro Popeyes byly tak důležité a cenné, že po Copelandově smrti v roce 2008 musela společnost koupit práva na ně od jeho rodiny za 43 milionů dolarů.

Současnost

Dnes je Popeyes jednou z nejúspěšnějších značek v oblasti rychlého občerstvení. V roce 2021 měl Popeyes 3 705 restaurací v 46 státech USA a 30 zemích světa. Jeho tržby dosáhly 5,143 miliardy dolarů, což je o 17 procent více než v roce 2019. Jeho zisk vzrostl o 18 procent na 228 milionů dolarů. Popeyes také zaznamenal 4,3 procentní růst počtu restaurací, přičemž Popeyes dosáhl svého nejsilnějšího roku rozvoje od svého připojení k Restaurant Brands International v roce 2017.

Popeyes si udržuje svou popularitu díky svému jedinečnému produktu, který se liší od ostatních nabídek na trhu. Jeho kuře je marinované 12 hodin v koření z New Orleans, které mu dodává hloubku a bohatost chuti. Jeho kuře je také křupavé a šťavnaté, díky speciální technice smažení. Jeho doplňkové produkty, jako jsou pečivo, cajunské hranolky, červené fazole s rýží nebo koláče, jsou také inspirovány louisianskou kuchyní a doplňují kuře dokonale.

Nejpopulárnější položka na menu

Jednou z nejpopulárnějších položek na menu Popeyes je jeho kuřecí sendvič, který byl uveden v roce 2019 a vyvolal obrovský zájem a nadšení mezi zákazníky. Tento sendvič se skládá z kousku kuřecího masa obaleného v křupavém těstíčku, majonézy, nakládaných okurkách a housky. Je k dispozici ve dvou variantách, mírné a pikantní. Tento sendvič se stal tak populární, že Popeyes ho musel dočasně stáhnout z prodeje, protože nedokázal uspokojit poptávku. Když se sendvič vrátil do nabídky, způsobil dlouhé fronty a dokonce i několik incidentů mezi zákazníky.

Budoucnost

Popeyes má v plánu pokračovat ve své expanzi a inovaci, aby si upevnil svou pozici na trhu. V roce 2020 podepsal Popeyes smlouvu s McWin Management, která mu umožní vstoupit do nových evropských trhů, jako jsou Španělsko, Švýcarsko, Polsko a Česká republika. V roce 2023 otevřel Popeyes svou první restauraci v Praze, čímž se stal prvním americkým řetězcem rychlého občerstvení, který nabízí křupavé kuře v Česku. Popeyes také plánuje rozšířit své digitální schopnosti, jako jsou mobilní aplikace, věrnostní programy, doručování a samoobslužné kiosky, aby zlepšil zážitek zákazníků a zvýšil své prodeje.

Popeyes je tedy kuřecí fenomén, který se narodil v New Orleans a rozšířil se po celém světě. Jeho recepty, které kombinují kvalitu, křupavost a pikantnost, si získaly srdce milionů lidí. Jeho růst, který je podpořen silnou značkou, loajálními zákazníky a ambiciózními plány, je zárukou jeho úspěchu i v budoucnosti. Popeyes je zkrátka značka, kterou je třeba sledovat.

Dale by vás mohlo zajímat:

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:

PŘIDEJ KOMENTÁŘ