Kde se vzal hype brandu The North Face? (Profil značky)

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:

The North Face je americká značka, která se specializuje na výrobu a prodej zejména outdoorového oblečení, obuvi a módních doplňků. Firma nabízí oblečení, které velmi dobře obstojí i v extrémních podmínkách. Hodí se do vysokých hor typu Himalájí, And nebo Alp. Oblečení je vhodné pro všechny horolezce, lyžaře, snowboardisty, turisty, atlety i každodenní použití.

Firma vznikla roku 1966 na západě Spojených státu v San Franciscu. Brand založili Douglas Tompkins a jeho dcera Susie Tompkins. Název North Face je odkaz na severní svahy hor na severní polokouli, jejíž výstup je mezi horolezci považován za nejobtížnější. Od jednoho z těchto svahů je odvozeno i ikonické logo společnosti, které navrhl designér David Alcorn v roce 1971. Inspiraci bral při pohledu na žulový masiv Half Dome v národním parku Yosemite, který je nejvyšší stěnou na světě.

Do 80. let 20. století nabízela firma jen velmi specializované zboží pro horolezce a outdoorové nadšence, poté přidala do svého portfolia výrobků i lyžařské oblečení či kempinkové vybavení.

Vzestup popularity a globální hype

Na přelomu milénia se značka zaměřila i na dostupnější a nositelnější lifestylové kousky oblečení, obuvi a doplňků, které si oblíbili hvězdy světového showbyznysu jako jsou Katy Perry, Nicole Kidman, Drake, Method Man, Redman či Kanye West. Oblíbené jsou i limitované edice a kolaborace se značkami Vans, Supreme či Kazuki Kuraishi.

V současné době provozuje firma The North Face více než 75 obchodů ve Spojených státech, dále 6 obchodů v Kanadě a 19 ve Velké Británii.

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA: