RECENZE – Super Mario Bros. (2023): Nový animovaný hit pro celou rodinu

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:
5/5 - (1 vote)
  • Název: Super Mario Bros. (2023) – CSFD profil filmu
  • Režie: Aaron Horvath, Michael Jelenic
  • Scénář: Matt Fogel
  • Hrají: Chris Pratt, Anya Taylor-Joy, Charlie Day, Jack Black, Keegan-Michael Key

Film Super Mario Bros.f (2023) přináší dlouho očekávanou adaptaci ikonické videoherní série od Nintenda. Při zpracování této klasiky režiséři Aaron Horvath, Michael Jelenic a scenárista Matt Fogel přistoupili k úkolů s respektem, ale i s odvahou zahrnout své vlastní nápady.

Příběh nás zavede do barevného světa Mushroom Kingdom, kde se Mario (Chris Pratt) a jeho bratr Luigi (Charlie Day) spojí s princeznou Peach (Anya Taylor-Joy) a Toadem (Keegan-Michael Key) v boji proti zlomyse Bowserovi (Jack Black), který se pokouší ovládnout celý království. Meledandri dokázal vykouzlit vizuálně poutavé animované prostředí, které fanoušci s radostí poznají ze svých oblíbených her.

Chris Pratt se svým hlasovým výkonem a charismatem skvěle ztvárnil postavu Maria a společně s Charliem Dayem jako Luigim vytvořili přesvědčivý bratrský pár. Jack Black jako Bowser poskytl dostatek komických momentů, zatímco jeho zlá povaha nezůstala opomíjena. Keegan-Michael Key jako Toad a Anya Taylor-Joy jako princezna Peach rovněž podali výborné výkony.

Scénář filmu nabízí dostatek humoru, akce a dobrodružství, které udrží diváky připoutané k obrazovce. Horvath a Jelenic dokázali zahrnout několik hlubších témat, jako je rodina a přátelství, aniž by se film stal příliš těžkopádným.

Co se týče vizuální stránky, animace je kvalitní a detailní, což umožňuje divákovi zcela ponořit se do tohoto fantastického světa. Hudba, kterou složil Danny Elfman, podtrhuje důležité momenty filmu a obsahuje několik známých motivů z původních her.

Ačkoliv film Super Mario Bros. (2023) není bez chyb a některé scény mohou působit trochu překombinovaně, celkově se jedná o zábavnou a napínavou podívanou, kterou si užijí nejen fanoušci klasické videoherní série, ale i diváci, kteří se s Mariem a jeho přáteli setkávají poprvé. Film je také nápaditým příkladem toho, jak správně adaptovat videoherní předlohu na velkém plátně, což bylo v minulosti často problematické.

Super Mario Bros. (2023) je velkolepým poctou ikonické hře a zároveň nabízí svěží zážitek pro novou generaci diváků. Díky silnému hlasovému obsazení, příjemnému humoru, vizuálnímu zpracování a zábavnému příběhu je tento film skvělým zážitkem pro celou rodinu.

Celkové hodnocení: 4 z 5 hvězdiček

SUMMARY:

Super Mario Bros. (2023) je výborným příkladem toho, jak přinést oblíbené videoherní postavy do života a nabídnout zábavu pro diváky všech generací. I když některé momenty mohou působit překombinovaně, celkově film dokázal uchovat ducha původní hry a zároveň přinést něco nového a originálního. Vřele doporučuji tento film jak fanouškům klasické videoherní série, tak i těm, kteří hledají zábavný rodinný film.