Pantofle Birkenstock: Od rodinné firmy po globální fenomén

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:
5/5 - (1 vote)

Birkenstock je německá značka obuvi, která se proslavila svými pohodlnými a zdravými sandály a dřeváky. Založená v roce 1774, Birkenstock má za sebou dlouhou a bohatou historii, plnou inovací, spoluprací a ikonických momentů. V tomto článku se podíváme na to, jak Birkenstock vznikl, jak se vyvíjel, jak se prosadil na mezinárodním trhu a jaké jsou jeho plány do budoucnosti.

Historie

Příběh Birkenstock se začal psát v roce 1774, když se Johann Adam Birkenstock zapsal jako “poddaňaný a švec” do církevních archivů v malé hesenské vesnici Langen-Bergheim. Jeho potomci pokračovali v rodinném řemesle a v roce 1896 začal jeho pravnuk Konrad Birkenstock vyrábět a prodávat pružné vložky do bot. V roce 1902 přišel s první klenutou podpěrou, která kopírovala tvar nohy.

V roce 1925 otevřel Birkenstock novou továrnu ve Friedbergu, kde vyráběl mimo jiné i “modrou vložku”, která se stala základem pro jeho budoucí modely. V roce 1932 začal Carl Birkenstock pořádat školení pro obuvníky a jeho systém byl podporován předními lékaři a ortopedy. V roce 1963 uvedl Karl Birkenstock na trh model Madrid, první sandál s hlubokou a pružnou stélkou, který byl považován za první fitness obuv. V roce 1966 se Birkenstock dostal do USA, kde si získal příznivce mezi hippies a milovníky přírody.

Současnost

Birkenstock je dnes jednou z nejúspěšnějších a nejuznávanějších značek obuvi na světě. Prodává se ve více než 90 zemích a má globální sídlo, výrobu a logistiku v Německu. Birkenstock se vyznačuje svou tradicí a kvalitou, kterou předává z generace na generaci. Jeho stélka je navržena tak, aby podporovala zdravé držení těla, rovnoměrné rozložení váhy a přirozený pohyb nohou. Birkenstock nabízí širokou škálu modelů, materiálů a barev, které uspokojí různé preference a potřeby zákazníků.

Birkenstock se také nebojí experimentovat a spolupracovat s jinými značkami, designéry a osobnostmi. V posledních letech se spojil například s Valentino, Proenza Schouler, Rickem Owenem, Ilse Jacobsen, Heidi Klum nebo Barbií. Tyto kolaborace mu pomáhají získat nové fanoušky, rozšířit své portfolio a ukázat svou kreativitu a flexibilitu.

Budoucnost

Birkenstock má před sebou velkou výzvu i příležitost. V roce 2021 prodal většinový podíl ve společnosti investiční skupině Emerson Collective, kterou vede Laurene Powell Jobs, vdova po zakladateli Applu Stevu Jobsovi. Tento krok má umožnit Birkenstocku rychlejší růst, expanzi do nových trhů a segmentů a větší investice do výzkumu a vývoje. Zároveň má zachovat jeho nezávislost, identitu a hodnoty.

Birkenstock také plánuje vstoupit na burzu v New Yorku pod symbolem “BIRK”. Tím chce získat další kapitál, zvýšit svou viditelnost a prestiž a oslovit nové investory. Akcie byly nabízeny za 46 dolarů za kus, což znamená, že firma je ohodnocena na zhruba 8,6 miliardy dolarů. To je dvojnásobek její hodnoty v roce 2021. Akcie však začaly obchodovat níže, což odráží pochybnosti o tom, jak moc se ještě může značka rozvíjet.

Birkenstock je tedy značka, která má za sebou dlouhou a úspěšnou historii, ale také čelí novým výzvám a možnostem. Její příběh je příběhem o inovaci, spolupráci a ikonickosti, který stále pokračuje.

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:
Tags:

PŘIDEJ KOMENTÁŘ