Virgil Abloh a Off-White: Jak legendární značka změnila svět streetwearu

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:
5/5 - (1 vote)

Virgil Abloh, jeden z nejinovativnějších módních návrhářů své generace, zanechal ve světě módy nesmazatelnou stopu. Jako zakladatel značky Off-White a kreativní ředitel pánské kolekce Louis Vuitton redefinoval pojetí streetwearu a luxusní módy.

Jeho ikonické spolupráce se značkami jako Nike či Louis Vuitton přinesly novou úroveň exkluzivity do světa prémiového streetwearu.

Nedávné zprávy však naznačují, že jedna kapitola značky Off-White končí. Po smrti Abloha a změnách ve vedení se společnost LVMH rozhodla značku prodat. Co to znamená pro budoucnost Off-White a jak se značka vyvíjela pod vedením svého vizionářského zakladatele?

Virgil Abloh a začátek Off-White

Virgil Abloh začal svou kariéru jako kreativní mysl a zakladatel značky Off-White v roce 2012. Italský Milán, kde značka vznikla, se stal místem, odkud se Ablohova vize moderního streetwearu rozšířila po celém světě. Off-White se zaměřovala na prémiový streetwear, který kombinoval jednoduché, avšak výrazné designy s údernými texty a symboly.

Z Off-White se rychle stal symbol exkluzivity a jedním z klíčových hráčů v moderní módě. Značka se stala nepostradatelnou součástí šatníků těch, kdo milují kombinaci luxusu a uvolněného stylu.

Klíčové znaky Off-White:

  • Jednoduché, ale nápadité návrhy
  • Použití uvozovek a úderných textů
  • Výrazné linie a symboly
  • Prémiový streetwear s luxusním nádechem

Spolupráce s Nike: Zrod sneaker fenoménu

Jedním z největších milníků v kariéře Virgila Abloha byla spolupráce s Nike. Jeho návrhy pro značku přinesly ikonické modely tenisek, které se rychle staly kultem. Mezi nejvyhledávanější modely patřily zejména přepracované Air Jordan 1, které Abloh navrhl během jediného kreativního sezení.

Důležité body ze spolupráce s Nike:

  • Spolupráce byla domluvena za pouhé tři hodiny
  • Přepracované Air Jordan 1 se staly ikonou streetwearu
  • Tenisky si oblíbily celebrity jako Justin Bieber a Bella Hadid
  • Zájem o exkluzivní modely rostl mezi sneakerheady, kteří byli ochotni zaplatit vysoké částky

Off-White pod křídly LVMH

V roce 2021 přišla zásadní změna, když společnost LVMH (vlastník luxusních značek jako Louis Vuitton, Dior nebo Givenchy) odkoupila většinový podíl v Off-White. Abloh byl v té době již kreativním ředitelem pánské kolekce Louis Vuitton a věřil, že pod LVMH může Off-White ještě více proniknout do světa luxusu.

Proč bylo propojení s LVMH důležité:

  • Off-White mělo potenciál stát se luxusnější značkou
  • Spojení s Louis Vuitton pomohlo posílit postavení značky na trhu
  • LVMH věřilo v dlouhodobou budoucnost značky

Smrt Virgila Abloha a změny ve vedení

Pouhých pět měsíců po tomto strategickém kroku však Virgil Abloh zemřel na rakovinu. Jeho smrt otřásla módním světem a výrazně ovlivnila strukturu Off-White. Na jeho místo byl jmenován Ib Kamara, který se stal novým kreativním ředitelem značky.

I přesto, že LVMH nadále věřila v potenciál značky, situace se začala měnit.

Prodej Off-White: Nový majitel a nejasná budoucnost

Nyní se zdá, že Off-White uzavírá jednu etapu. Skupina LVMH se rozhodla značku prodat, novým majitelem se stala společnost Bluestar Alliance, která vlastní další známé značky jako Scotch & Soda a Hurley. Přesná výše transakce nebyla zveřejněna, ale důvody prodeje jsou zřejmé.

Proč se LVMH rozhodla Off-White prodat?

  • Analytici predikují pokles poptávky po prémiovém streetwearu
  • Mladí spotřebitelé čím dál více preferují levnější nebo secondhandové zboží
  • Trh s prémiovým streetwearem jako Supreme či Off-White čelí změnám v poptávce

Podobný osud nedávno potkal i další streetwearovou ikonu, Supreme, kterou skupina VF Corporation prodala novému majiteli za přibližně 35 miliard korun.

Závěr: Co bude dál s Off-White?

Off-White pod vedením Bluestar Alliance nyní vstupuje do nové fáze. Značka, která redefinovala moderní streetwear a spojila ho s luxusem, čelí novým výzvám na měnícím se trhu. Otázkou zůstává, jak se nový vlastník postaví k pokračování Ablohovy vize a zda dokáže značku přizpůsobit novým trendům a poptávce.


Shrnutí klíčových událostí:

Událost Detaily
Založení Off-White 2012, Milán
Spolupráce s Nike Přepracování Air Jordan 1 a další ikonické modely
Akvizice LVMH 2021, většinový podíl v Off-White
Smrt Virgila Abloha 2021, nástup Ib Kamary jako kreativního ředitele
Prodej Off-White Bluestar Alliance 2024, důvody: změna trendů v prémiovém streetwearu

Značka Off-White, která ovlivnila nejen streetwear, ale i luxusní módu, čelí novým výzvám. Jakým směrem se bude její příběh dále ubírat, ukáže čas, ale zůstává jasné, že dědictví Virgila Abloha v módním světě přetrvá.

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:

PŘIDEJ KOMENTÁŘ