EssilorLuxottica kupuje Supreme: nová éra streetwearové ikony

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:
5/5 - (1 vote)

V dubnu letošního roku oslavila značka Supreme své třicetileté výročí. Jedna z nejznámějších streetwearových značek současnosti nyní vstupuje do nové kapitoly pod evropskými křídly.

Majitel slavných značek brýlí, jako jsou Ray-Ban a Oakley, skupina EssilorLuxottica, kupuje Supreme za více než třicet miliard korun.

Historie a úspěchy značky Supreme

Zakladatel Supreme, americko-britský designér James Jebbia, otevřel první obchod v New Yorku jako malý skateboardový obchod. Postupem času se Supreme stalo hnutím, které kompletně změnilo celý streetwear.

Díky kreativním spolupracím s jinými módními firmami, jako je Nike a luxusní francouzský dům Louis Vuitton, získala značka neotřesitelné postavení na trhu.

Klíčové spolupráce

  • Nike: Limitované edice tenisek přinesly značce Supreme obrovskou popularitu.
  • Louis Vuitton: Spolupráce s luxusním francouzským domem otevřela Supreme dveře do vysoké módy a oslovila i náročnější klientelu.

I přes globální růst si Supreme zachovalo své kořeny ve skateboardové kultuře, pro kterou byl původně obchod zaměřen. Firma má stále vlastní skateboardový tým, který ji reprezentuje na závodech.

Nový majitel: EssilorLuxottica

Po čtyřech letech mění Supreme opět majitele. Značku nyní kupuje italsko-francouzská skupina EssilorLuxottica, která vlastní známé značky brýlí jako Ray-Ban, Oakley a Persol. EssilorLuxottica plánuje díky této akvizici přiblížit své produkty mladé generaci, zejména na asijských trzích v Číně, Japonsku a Jižní Koreji.

Finanční detaily transakce

  • Předchozí majitel: VF Corporation, která vlastní také The North Face, Vans a Eastpak, koupila Supreme v roce 2020 za 2,1 miliardy dolarů.
  • Současná transakce: EssilorLuxottica kupuje Supreme za 1,5 miliardy dolarů, což je téměř 35 miliard korun.

Budoucí plány a spolupráce

EssilorLuxottica má v plánu integrovat Supreme do svého byznysu s brýlemi. Jedním z možných projektů je spolupráce s americkou společností Meta Marka Zuckerberga, která vloni představila modernizovanou verzi chytrých brýlí se značkou Ray-Ban. Tyto brýle by mohly být výhledově vyvinuty i ve spolupráci se Supreme.

Oficiální vyjádření Jamese Jebbie

„Ve EssilorLuxottice máme jedinečného partnera, který chápe, že nejlépe se nám daří, když zůstaneme věrní značce a pokračujeme v činnosti a růstu tak, jak jsme to dělali posledních třicet let. Tento krok nám umožňuje soustředit se na značku, naše produkty a naše zákazníky a zároveň nás připravuje na dlouhodobý úspěch,“ uvedl James Jebbia v oficiálním vyjádření.

Shrnutí

Supreme, ikonická streetwearová značka, prochází významnou změnou s novým vlastníkem EssilorLuxottica. Tato akvizice má za cíl rozšířit dosah Supreme na asijské trhy a integrovat značku do byznysu s brýlemi. S více než třicetiletou historií a silným postavením na trhu má Supreme před sebou slibnou budoucnost.


Klíčové informace v přehledné tabulce:

Faktor Popis
Historie značky Supreme Založena Jamesem Jebbiou jako skateboardový obchod, později rozšířena na streetwear
Klíčové spolupráce Nike, Louis Vuitton, spolupráce s celebritami
Nový majitel EssilorLuxottica, majitel značek Ray-Ban, Oakley, Persol
Finanční detaily transakce EssilorLuxottica kupuje Supreme za 1,5 miliardy dolarů
Budoucí plány Expanze na asijské trhy, integrace do byznysu s brýlemi, spolupráce s Meta

Pro více informací o streetwear módě a novinkách sledujte náš magazín!

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:

PŘIDEJ KOMENTÁŘ