Vliv korejských idolů v módním světě

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:
5/5 - (1 vote)

Jižní Korea prosazuje svoji hudební a filmovou dominanci nad dominantě anglicky mluvícím průmyslem již několik posledních let, a to zejména s bezprecedentním úspěchem skupiny BTS. Vliv korejských idolů na mezinárodní svět módy má však mnohem hlubší kořeny. Ze všeho nejdříve se ale musíme podívat na to, kdo jsou to vlastně korejští “idolové”.

Jedná se o označení, které se využívá ve světě korejské populární hudby, všeobecně známé jako k-pop. Ta má samostatnou kategorii “Idol” jedná se o chlapecké a dívčí kapely, které mají tři hlavní role – zpěv a rap; tanec, a nakonec vzhled, a právě z něj nejspíš pramení původní vstup do světa světové módy. Bonusová spolupráce, která projevuje jako stejně lukrativní jako national casino bonus pro hráče online. Podívejme se na tyto spolupráce zblízka.

G-Dragon a Peaceminusone

Vše začíná u korejského rappera, producenta a módního návrháře jménem Kwon Jiyong, který je více známý pod svým uměleckým jménem G-Dragon. Byl to právě Karl Lagerfeld, který si v roce 2012 poprvé všiml potenciálu tohoto uměle, v roce 2017 se již G-Dragon stal ambasadorem značky Chanel, mezi které patří dodnes. Jeho nepopiratelný vliv na módní propojení korejských idolů a světa módy začíná u tzv. letištní módy a končí vlastní návrhářskou prací a spoluprací.

Je to právě GD, kdo založil značku PEACEMINUSONE, která má na svém kontě mezinárodně úspěšnou spolupráci se značkou Nike. Společně byla vytvořena řada tenisek s označením “Paranoise”, které mají pro svůj úspěch hned dva dostupné modely, posazeným kolem modelu Air Force 1 Low.

BTS módní powerhouse

Síla a vliv jihokorejské kapely BTS je zcela nepopiratelný. Sedmičlenná skupina umělců má na svém kontě několik úspěchů, včetně nominace na cenu Grammy, nejdelší rekordy v historii hudebních žebříčků, spolupráci s OSN, UNICEF a další filantropické počiny, ale také například cenu Billboard a Guinessovy rekordy, kapela zároveň sama tvoří více než 3 % zisku do hrubého domácího produktu Jižní Koreji. Kapela spolupracuje hned s několika předními módními značkami jako jsou Louis Vuitton, Celine, CalvinKlein, Tiffany & Co., Samsung, Cartier nebo Bottega Veneta.

Zejména úspěšnou kampaň má za sebou rapper a producent známý pod uměleckými jmény SUGA a Agust D. Ten má za sebou zároveň turné, které se stalo nejvýdělečnější šňůrou koncertů v USA v historii hip-hopového žánru, ta vydělala na 30 milionů amerických dolarů. Právě pro toto turné šatník umělci připravila značka Maison Valentino, pro kterou je SUGA jejím ambasadorem.

Ještě před jeho nástupem na povinnou vojenskou službu však byla oznámena další spolupráce, a to SUGA x NBA z Mitchell & Ness kolekce. Její předprodej vyprodal módní kousky, jako jsou dresy, bundy a trička během několika minut.

Team Wang

Původem čínský zpěvák, rapper a producent Jackson Wang začal svou uměleckou kariéru v Jižní Koreji, v kapele GOT7. Po odchodu této kapely od své původní nahrávací společnosti JYP se její členové zaměřili na svou sólovou kariéru. Jackson Wang se rozhodl vzít útokem nejen hudbu, ale také módu a zakládá vlastní nahrávací společnost a značku pod názvem Team Wang, ta si rychle získala světové uznání a z její kolekce je možné najít od mikin až po tepláky nebo jiné kousky oblečení.

Na závěr

Jižní Korea sama o sobě poskytuje několik předních módních značek, je to však spolupráce zpěváků a rapperů z idolových skupin, která dostává obrovský úspěch korejské populární hudby do popředí jako kapely, které lámou světové a často dlouho zavedené rekordy z dob the Beatles nebo Coldplay. Je tak možné očekávat, že také do budoucna budou mít světové značky zájem o tom najít své ambasadory n jihokorejském poloostrově, tak jako například značka Bottega Veneta našla svého ambasadora jménem RM, který výrazně zvýšil mezinárodní povědomí o značce, která snad jako jediná nepůsobí přes sociální sítě.

SDÍLEJ KVALITU, AŤ SE TO DOZVÍ I TVOJE MÁMA:

PŘIDEJ KOMENTÁŘ