Jak si vysvětlit, že některé streetwearové kousky stojí stejně jako luxusní móda z Pařížské? Za vším hledejte influence marketing. Jedná se o novou a velmi výnosnou disciplínu, kterou provozují slavné osobnosti a celebrity na sociálních sítích, dnes převážně na Instagramu.
Slavní rappeři a rapperky, jejíchž dosah byl díky specifické hudbě nevýrazný, dnes díky sociálním sítím zasahují miliony fanoušků po celém světě. Na to perfektně slyší módní a streetwearové kolosy v čele s Nike, Adidas či Reebokem. A platí těmto umělcům horentní sumy za jedinou zmínku či fotku s novou kolekcí.
Mezi nejmocnější influencery s největším zásahem a počtem followerů řadíme Justina Biebera, kterého sleduje přes 90 milionů fanoušků. Za ním následuje kanadský rapper Drake, v těsném závěsu jsou potom Pharell Williams a A$AP Rocky.
Jak je vidět, hip hop si v tomto byznysu uzřel monopol a o tom, co budou chtít Vaše děti nosit rozhodují právě výše zmínění lidé. Dalšími velmi vlivnými osobnostmi jsou například americký rapper Tyler the Creator jehož kolaboraci s Converse si můžete prohlédnout zde, samozřejmě Kanye West, který spolupracuje s Adidas na své kolekci Yeezy, Kendrick Lamar či Frank Ocean.
Dobře si výše uvedená jména zapamatujte, pravděpodobnost, že se budete shánet po kousku z jejich kolekce je totiž velmi vysoká.