V dnešní době mnoho lidí hledá právě snadné způsoby, jak si vydělat hlavní a dodatečný příjem. Na internetu existuje spousta možností, a to jak těch, které skutečně fungují, tak těch, které jsou velmi pochybné. Tento seznam může začínat od účasti v různých průzkumech až po snahu trefit jackpot pomocí online casino bonus bez vkladu. A pokud je první z nich dobře známou a osvědčenou metodou, pak by o té druhé předtím, než se stanete zapáleným hráčem, měli alespoň pečlivě prozkoumat všechny nuance. Obracejte se v tomto případě pouze na oficiální zdroje, případně partnerské stránky. Například Hellspin recenze velmi jednoduše a přístupně popisuje všechny potřebné informace. V tomto článku se však dozvíte o vydělávání na Amazonu. Jak tedy vlastně začít prodávat na Amazonu?
Jak se zaregistrovat u Amazonu: návod krok za krokem
Registrace v Seller Central je zdarma a lze ji provést v několika málo krocích. Pro hladký průběh budete potřebovat platný průkaz totožnosti, platební kartu a příslušné údaje týkající se společnosti:
- Proces identifikace. Amazon vás pravděpodobně požádá, abyste požadované identifikační údaje nahráli sami. Můžete tak učinit v části: „Domů“ >> „Nastavení“ >> „Informace o účtu prodejce“ >> „Identifikační údaje“. Tam najdete seznam všech chybějících dokladů a můžete je odeslat přímo pomocí funkce nahrávání. Mezi tyto dokumenty patří doklad o adrese a kopie registrace podniku.
- Poskytněte kupujícím právní informace. Stejně jako u vlastních webových stránek by i při prodeji prostřednictvím Amazonu měly být k dispozici veřejně dostupné právní texty. Patří sem výstup vaší značky, zásady ochrany osobních údajů, podmínky prodeje a pravidla pro vracení zboží. Vzhledem k tomu, že tyto informace vycházejí z pokynů společnosti Amazon, je na internetu k dispozici spousta hotových příkladů, které můžete jednoduše vložit zkopírováním a vložením.
- Nastavení přepravy. Existují dva způsoby zasílání zboží na Amazonu. Buď prodáváte prostřednictvím FBM a odesíláte své produkty sami, nebo se účastníte programu FBA. V tomto případě se o tuto část postará Amazon. Jednou z výhod FBA je, že své zboží můžete nabízet přímo s Prime Shipping a nemusíte se starat o skladování, balení a dopravu. Podmínky FBA jsou také mnohem levnější než zasílání prostřednictvím běžných poskytovatelů služeb, jako je například DHL.
Jak zaregistrovat svou značku na Amazonu
Registrace ochranné známky není povinná, ale doporučuje se. Pokud prodáváte zboží na Amazonu, děje se tak ve většině případů pod vaší vlastní značkou nebo ochrannou známkou, která je také uvedena na obalu a výrobku v podobě loga značky. Prodej bez registrace ochranné známky má mnoho nevýhod a znamená, že z dlouhodobého hlediska ztrácíte velký potenciál.
Jakmile je ochranná známka schválena a oficiálně zaregistrována, můžete si ji zaregistrovat u společnosti Amazon. Amazon má pro tento účel vlastní platformu, Amazon Brand Registry. Ochrannou známku si můžete zaregistrovat kliknutím na tlačítko Zaregistrovat novou ochrannou známku. K tomu budete potřebovat registrační číslo a alespoň jeden obrázek výrobku nebo obalu, na kterém je jasně vidět značka. Pokud výrobek ještě nebyl dovezen, můžete vyfotit zlatý vzorek nebo požádat výrobce o příslušné fotografie. Jakmile je tento krok dokončen a značka je schválena společností Amazon, lze ji konečně spustit.
Jak vytvořit kartu produktu v obchodě Amazon
Na kartě nabídky je mnoho různých nastavení. Důležité je zde datum zahájení nabídky (kdy se bude zboží prodávat) a způsob dopravy. Tedy zda se chcete zapojit do programu FBA. V této části můžete také zadat velmi konkrétní údaje o výrobku, například informace o bateriích nebo jiných technických součástech. Právě zde je důležité poskytnout zákazníkům co nejvíce informací. Sekce pro fotografie produktu je poměrně srozumitelná.
V sekci popisu produktu je důležité napsat prodejní text do 2000 znaků.
Charakteristikou produktu jsou tzv. značky. Jedná se o 5 krátkých, krásně formulovaných textů, které zohledňují nejdůležitější klíčová slova. Texty by měly být přibližně stejně dlouhé a neměly by přesáhnout 200 znaků.
Jak vybrat správná klíčová slova v Amazonu
Počet bajtů je omezený, klíčová slova je třeba pečlivě vybírat a řadit je tak, aby se do jednotlivých klíčových slov vešlo co nejvíce frází. To znamená, že pokud jsou nejdůležitějšími hledanými výrazy „lis na česnek“, „lis na česnek z nerezové oceli“, „lis na česnek z oceli“ a „lis na česnek z oceli“, pak pro tyto kombinace stačí zadat „lis na česnek z nerezové oceli“.
Jak odeslat produkt na Amazon
Před prodejem produktu prostřednictvím FBA musí být produkt odeslán do skladu Amazonu. Za tímto účelem vytvoříte v Centrále prodejců objednávku přepravy. K tomu je důležitá nabídka skladových zásob. V části Správa zásob můžete organizovat, upravovat a doplňovat stávající nabídky.
Jak odesílat faktury zákazníkům
Pokud jste tak ještě neučinili, je nyní čas nastavit nástroj pro zasílání faktur. Jako prodejce jste povinni vystavovat faktury všem svým zákazníkům. Ta obsahuje cenu výrobku a samostatně uvedenou daň z prodeje. Pomocí nástroje pro fakturaci můžete tento proces automatizovat a pak už se nebudete muset o nic starat. Všechny objednávky včetně údajů o zákaznících se odešlou přes rozhraní, kde se automaticky vytvoří faktura a odešle se ve formátu PDF.
Konečný součet
Založení vlastního obchodu Amazon zahrnuje řadu úkolů. Jedná se o skvělou příležitost, jak pracovat z domova a dostávat stabilně zaplaceno. Díky návodu v tomto článku je však zcela jasné, co je třeba udělat, a jednotlivé kroky lze odškrtnout v krátkém čase. Dalším krokem je uvedení co největšího počtu produktů pod jednou značkou a zvýšení prodeje. Je však důležité mít na paměti, že.
bez ohledu na to, jak dobře si vedete na účtu prodejce, pokud kvalita výrobku neodpovídá standardu, nemáte šanci se na trhu dlouhodobě udržet. Recenze mají velký vliv na nákupní zájem zákazníků. Kdo by si koupil výrobek s průměrným hodnocením tří hvězdiček, když existuje mnoho alternativ s lepšími recenzemi?